Pe scurt, un astfel de raport cuprinde:
Modalitatea prin care s-a efectuat auditul;
Principalele caracteristici energetice ale clădirii auditate;
Propuneri de soluţii de modernizare a clădirii şi instalaţiilor sale;
Concluzii şi aprecieri în ceea ce priveşte cele mai eficiente măsuri de aplicat, mai ales din punct de vedere financiar.
În ceea ce priveşte prezentarea raportului, aceasta este mereu adaptată în funcţie de cererea beneficiarului, întrucât acestuia din urmă, îi aparţine decizia finală în legătură cu investiţia în modernizarea energetică a clădirii.
Cu toate acestea, există câteva constante în ceea ce priveşte prezentarea raportului de audit energetic: „oricare ar fi beneficiarul său, acesta trebuie să fie clar formulat şi uşor de interpretat”.
Acte necesare pentru obţinerea Raportului de Audit Energetic al clădirii Pentru realizarea unui audit energetic, urmat de un raport de audit şi un Certificat de Performanţă Energetică pentru clădirea auditată, beneficiarul trebuie să pregătească auditorului toate documentele necesare raportului de audit.
Însă, în cazul în care, beneficiarul nu deţine toate documentele privind construcţia clădirii, trebuie să se efectueze măsurători şi relevee.